Χάρτης Διαδρομής

Βαθμός δυσκολίας : εύκολο

Σήμανση : κόκκινος κύκλος

Διάρκεια : 1 ώρα

Βλάστηση : Quercus coccifera (πουρνάρι), Phlomis fruticosα (ασφάκα)

Προτεινόμενη περίοδος : Μάρτιος – Νοέμβριος

Περιγραφή Διαδρομής

Η διαδρομή ξεκινά λίγο έξω από την Πολύδροσο, κινούμενοι στο δρόμο που οδηγεί προς Γραβιά, Επτάλοφο και Λιλαία. Αμέσως μετά τη γέφυρα που συναντάμε, στην αριστερή πλευρά, υπάρχει χωματόδρομος τον οποίο ακολουθούμε για 1Km περίπου παράλληλα στο ρέμα Αγοριανίτη μέχρι να φτάσουμε σε πλάτωμα. Από εκεί είναι η αφετηρία του μονοπατιού, ακολουθώντας την πινακίδα προς το  αναρριχητικό πεδίο “Κόκκινη Στέγη”

διασχίζουμε τα χωράφια ώσπου το μονοπάτι αρχίζει να γίνεται ανηφορικό. Η βλάστηση είναι γενικά χαμηλή με κυρίαρχο είδος το πουρνάρι (Quercus coccifera) και την ασφάκα (Phlomis fruticosα) σε ανοίγματα.

Συνεχίζοντας το ανηφορικό μονοπάτι για 10 λεπτά περίπου φτάνουμε κάτω από την “Κόκκινη Στέγη”.

Από εκεί το έδαφος γίνεται βραχώδες μέχρι να φτάσουμε στην επιβλητική οχύρωση της αρχαίας Λίλαιας, που χρονολογείται στον 4ο αι. π.Χ..

Τα τείχη είναι τραπεζιόσχημης τοιχοδομής και διατηρούνται σε ικανό ύψος.

Κατά διαστήματα ενισχύονται με ορθογώνιους πύργους, από τους οποίους είναι χαρακτηριστικός ο κεντρικός στην κορυφή της ακρόπολης, που έλεγχε οπτικά όλη την κοιλάδα του άνω ρου του Κηφισού. Σε μερικά σημεία της αρχαίας οχύρωσης έχουν γίνει μετασκευές και προσθήκες στα χρόνια της Φραγκοκρατίας 13ος-14ος αι. (odysseus.culture.gr).

Φτάνοντας στο κεντρικό πύργο της οχύρωσης, στο πλάτωμα,

κινούμαστε δυτικά ακολουθώντας τη σήμανση (κόκκινος κύκλος). Μετά από λίγα μέτρα φτάνουμε στο τέλος χωματόδρομου, στρίβουμε αριστερά κατηφορίζοντας ανάμεσα από θαμνώδη βλάστηση

και μετά από 20 λεπτά συναντάμε χωματόδρομο και τον υδροηλεκτρικό σταθμό. Κινούμαστε με ΒΑ κατεύθυνση επί του χωματόδρομου

ώσπου να φτάσουμε στην αφετηρία του μονοπατιού.