Χάρτης Διαδρομής

Μήκος διαδρομής : 3,2 Km

Υψομετρική διαφορά :  450 m

Βαθμός δυσκολίας : μέτριο

Σήμανση : κόκκινο τετράγωνο με άσπρο πλαίσιο

Διάρκεια : 1 ώρα και 50 λεπτά

Βλάστηση : Quercus coccifera(πουρνάρι), Quercus ilex (αριά), Quercus pubescens (χνοώδης δρύς), Phlomis fruticose (ασφάκα),   Abies cephalonica (κεφαλληνιακή ελάτη)

Προτεινόμενη περίοδος : Μάρτιος – Νοέμβριος

Περιγραφή Διαδρομής

Αφετηρία της διαδρομής είναι το χωριό Τιθορέα (Βελίτσα). Από την πλατεία χωριού με τον πελώριο αιωνόβιο πλάτανο, ακολουθούμε τον ανηφορικό πλακόστρωτο δρόμο.

Μετά από 800 μ φτάνουμε στην είσοδο του μονοπατιού όπου υπάρχει τμήμα του οχυρωματικού συστήματος της αρχαίας πόλης Τιθόρα (4ο αι.π.Χ.).

Το μονοπάτι κινείται ΝΔ, παράλληλα με το ρέμα Καχάλα, με τους επιβλητικούς ασβεστολιθικούς καρστικούς σχηματισμούς και τις διάσπαρτες σπηλιές που εντοπίζονται κατά μήκος της διαδρομής.

Το μονοπάτι είναι καλοδιατηρημένο με καλή σήμανση (κόκκινο τετράγωνο με άσπρο πλαίσιο). Μετά από 40 λεπτά φτάνουμε στο ξωκλήσι του Αγ. Γεωργίου με τις βελανιδιές.

Το μονοπάτι συνεχίζει να γίνεται πιο ανηφορικό ενώ κάνει την εμφάνισή της και η  κεφαλληνιακή ελάτη (Abies cephalonica). Μετά από  30 λεπτά φτάνουμε σε διασταύρωση όπου ακολουθούμε το μονοπάτι της δεξιάς πλευράς, το οποίο οδηγεί στην επιβλητική σπηλιά του Οδυσσέα Ανδρούτσου (1000 μ).

Η σπηλιά του Οδυσσέα Ανδρούτσου όπως φαίνεται από το ξωκλήσι του Άη Γιάννη (από την απέναντι πλευρά του ρέματος).